Rondreis USA 2011

Click here to edit subtitle

Voorbereidingen

Nog 6 dagen te gaan en nog maar 2 dagen te werken! Heerlijk wat een vooruitzicht.

Het is raar om te denken dat we volgende week in Santa Barbara zijn.

Ik heb vandaag voor de kinderen kleine cadeautjes gekocht voor in het vliegtuig. Iedere 2 uur krijgen ze dan een cadeautje en houden we ze lekker zoet. Goed idee van mijn collega Sandra, top!

Zo houden we ze bezig met stickers plakken, kleuren, kleien of lezen. Verder gaat de portable DVD speler mee en kunnen ze omstebeurt zelf kiezen wat ze willen zien. Mika zal in het vliegtuig het schermpje van het vliegtuig ook wel interessant vinden en denk ik dat Coco liever vertrouwd naar Dora of Bumba kijkt. We zullen zien! We zijn van alle gemakken voorzien.

Verder zorg ik voor rozijntjes, sappies, chippies, banaantje en appel. Moet helemaal goed komen. En voor noodgevallen natuurlijk het rubber hamertje ;-) (al betwijfel of ik deze door de douane krijg en niet direct moet inleveren omdat ik een gevaar voor de algehele verkeersveiligheid ben)

Mika en Coco hebben er zin in. Mika gaat morgen, maandag en dinsdag nog naar KDV. Coco gaat morgen en dinsdag. Zij mag maandag nog mee voor een behandeling bij de osteopaat.

Maandag ook afscheid nemen van de beestenboel. Staat daar nu een onbeleerde bruine ietwat dikkige merrie, zal daar na de vakantie een zadelmak paard staan met wat spieren op het lijf. Spannend hoor!

En nu.......op tijd naar bed, ben moe! Het aftellen wordt telkens makkelijker!

Liefs

De tickets voor zowel oma als ons hebben we ontvangen.

Het boeken had nog wel wat voeten in de aarde want we wilde graag gebruik maken van een KLM vakantiedeal. Ticket incl auto. Dat scheelde nl ruim 500 euro op de auto, goede deal dus.

En de auto is van Avis en dat heeft onze voorkeur, helemaal top dus.

Helaas ging het boeken van het ticket voor Coco niet helemaal goed. Als we haar echte geboortedatum ingeven, krijgt ze geen eigen stoel toegekend en dat willen wij nou juist wel. Manipuleren wordt vaak niet op prijs gesteld en in het weekend was KLM Vakantiedeals niet te bereiken. Netjes gewacht tot maandag.............kregen we te horen dat we nou juist wél moeten manipuleren en KLM zou het ticket dan achteraf aanpassen.

We hebben de naam van die mevrouw maar even opgeschreven voor het geval er nog een ´misunderstanding´ over ontstaat in een later stadium.

Lullige was wel dat toen we wilden gaan boeken er geen deal meer beschikbaar meer was voor onze reis. We baalden als een stekker dat snap je wel.

Maar met een beetje geluk en geduld kon het s´avonds weer wel! Toen hebben we meteen geboekt en heeft R de volgende dag de geboortedatum van Coco laten aanpassen. En nu is alles geregeld! Coco heeft zelfs al een nieuwe ticket met de juiste geboortedatum! Helemaal goed!!

En oma vliegt om woensdag 15 juni naar Los Angeles om zich bij ons te voegen. Spannend hoor om alleen te vliegen, maar dat gaat oma helemaal lukken! We hebben er zin in!!!

Liefs

Liever laat dan nooit, maar we hebben dan eindelijk geboekt. We hebben even de ontwikkelingen op Roon zijn werk afgewacht, maar nu alles bekend en definitief is hebben we de knoop doorgehakt. We gaan!

De afgelopen dagen al druk geweest met boeken van hotels via Priceline. We raken er helemaal aan verslaafd. Geweldig!

Oma haar ticket is ook geboekt. Ze komt over op woensdag 15 juni en vliegt samen met ons terug op 25 juni. 10 dagen met ze allen genieten, ik kan niet wachten.

Nog 2 maanden doorbikkelen op het werk en dan genieten.

Liefs

Ja hoor, de route is definitief!! We veranderen er niks meer aan, hij blijft zoals onderstaande.

We hebben zelfs al een aantal hotels geboekt. Te weten:

Parc 55 in San Francisco

Evergreen Lodge in Yosemite National Park

Wuksachi Lodge in Sequoia National Park

Las Vegas hebben we via www.vrbo.com een aanvraag gedaan, daar moeten we nog een keuze over maken.

Deze week even bellen met KLM om de tickets te boeken. Kunnen niet online reserveren omdat we voor Coco ook een stoel willen boeken. Daarbij ook nog een ticket voor mama erbij boeken. Komt helemaal goed!

XX

Tja, in de loop van de maanden krijg je weer wat meer inzichten, verander je dingen etc.

Nu is het zo dat we besloten hebben een simpel rondje LA te doen. Dit voor de rust van de kinderen, voor ons genoeg dingen om te zien die we nog niet hebben gezien en vooral niet teveel in de auto zitten.

We knarren lekker via de kustweg omhoog, bekijken Yosemite NP, Kings Canyon & Sequioa NP en vleien ons daarna een paar dagen aan de kust naar in Newport Beach.

Daar pikken we 15 juni oma op het vliegveld op, bezoeken we Disney World en tuffen we met ze allen verder naar Las Vegas (SHOPPUH!!) en als afsluiter een paar dagen San Diego om de wereldberoemde San Diego Zoo te bekijken, Shamu in Seaworld te bewonderen en te genieten van al het moois van wat San Diego te bieden hefet.

Oftewel.........nu alweer tijd te kort ;-

Ja, we zijn er uit.  Het wordt definitief een auto. Het scheelt een hoop gedoe met het ophalen van de camper.

Ik zal het uitleggen:

Wanneer je met een auto reist dan haal je deze meteen op als je uit het vliegtuig bent gestapt en ke koffers hebt gehaald. Je kunt meteen doorrijden naar je 1e bestemming. De vlucht van NL naar USA landt nl rond het middaguur. Je kunt dus op dag 1 van je reis al een klein stukje rijden.

Wij vliegen bijv op San Francisco en rijden meteen door naar Napa Valley om daar te acclimatiseren.

Met een camper ben je verplicht eerst een nacht in een hotel te verblijven. De volgende dag wordt je opgehaald door de camperverhuurmaatschappij. Zij nemen je mee naar hun kantoor (wat in sommige gevallen nog ruim 2 uur rijden is!) daar krijg je een instructie video, uitleg over de camper, papieren tekenen en kan je op pad. Dan is je dag al half om. De rest van de besteedt je in de Walmart om je schappies te doen etc. Die dag kom je dus niet echt ver.

Op dag 3 kan je dan pas aan je reis beginnen.

Zeker als je maar 3 weken hebt dan is dat wel zonde van de tijd, en daarom kiezen wij voor de auto. Het traject van de camper ophalen en booschappen doen is voor de kids gewoon te lang en vermoeiend, zeker als ze last hebben van een jetlag.

Dus wij vliegen lekker op San Francisco, gaan via de kust naar beneden, bezoeken vele mooie plaatsen, pretparken, steden en vliegen op 25 juni weer terug vanaf LA.

We hebben er nu al zin in!!!

Liefs

(of we Sequoaia en Kings Canyon opnemen in de reis bekijken we later nog, route is nog niet definitief)

Het heeft toch allemaal wat voeten in de aarde...........een reis plannen.

Welke camper? Of wordt het toch een auto? Lastige vragen allemaal.

Afgelopen zaterdag zijn we in St Jansklooster geweest bij Tiogatours en hebben we een camper IRL (In Real Live) bekeken en dat gaf ons toch wel een goed gevoel.

Lekker beetje cruisen door USA en een vaste plek voor de kids. Dat lijkt ons wel wat.

Daar tegenover staat dat je iets minder flexibel bent in grote steden etc. Maar we willen snel een keuze maken want we willen graag boeken met de 'vroegboekkorting'.

Tiogatours was in ieder geval een goede ervaring, aardige mensen etc.

We zetten nog even het e.a tegenover elkaar en dan maken we een keuze!

Spannend!

Liefs

Dinsdag 31 augustus 2010.

We zijn er maar druk mee. Het lijkt alsof ik nergens anders aan kan denken dan onze reis in juni 2011.

We hebben afgelopen zaterdag Ingrid en Cor op visite gehad, fervent camperreizigers en dus konden we hen mooi van alles vragen. We worden er wel warm voor.

Het blijft alleen lastig omdat in een camper geen 3-puntsgordel zit en dus onze eigen autostoel al niet mee kan.

Wij vinden zelf dat de kids veilig moeten zitten en dat houdt in dat Mika op een stoelverhoger komt te zitten (tegen die tijd) en dan is een 3pg echt onmisbaar.

Voor Coco willen we eigenlijk de autostoel meenemen in het vliegtuig (eigen plaats boeken voor het moppie) Maar aangezien onze autostoelen zijn getest met een 3pg vinden wij het niet veilig om deze te gebruiken in de camper.

Dan zou je dus een 2pg in USA moeten kopen voor haar. Lastig!

Roon is er al klaar mee, die zegt................AUTO, maar voor de kids lijkt me nou juist een camper wel fijn. Niet elke dag slepen met spulletjes etc.

Zaterdag 18 september gaan we bij www.tiogatours.nl kijken in een camper die ze daar hebben staan. Eens kijken hoe het voelt, dan kunnen we een keuze maken.

Tevens zou een auto voor de planning van de dagen beter uitkomen omdat het ophalen en inleveren van een auto veeeeeeeeeeeeeeeel minder tijd in beslag neemt. Je landt in de vroege middag in USA, maar kunt pas de volgende dag de camper ophalen. Dan moet je nog alles inrichten, inkopen doen etc. Dan ben je dus al 2 dagen van de reis kwijt en heb je nog niks gezien.

Gaan we met de auto dan rijden we op de dag van aankomst al 125 km naar Port Angeles. Keuzes maken dus! We zien het wel.

De tickets zijn in ieder geval in de maand juni vele malen goedkoper dus dat is super!

Ik heb er nu al zin in!!!

XX

p.s Mika heeft nu ook een eigen Flying Blue card. Stoer!! Kan hij ook punten verzamelen. Maar denk maar niet dat hij nu ook een credit card krijgt hoor. hahahaha